تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت


کارتریج طرح


کارتریج طرح (کارتریج طرح اصلی)

همانطور که در بالا گفته شد، کارتریج طرح اصلی شامل کارتریج‌های سازگار، بازتولید ، بازیافتی و دوباره پرشده می‌شود.

اما کدام کارتریج طرح اصلی از کیفیت مناسب تری برخوردار است؟

کارتریج سازگار یا عمومی

COMPATIBLE or GENERIC TONER and INKJET CARTRIDGES

کارتریج سازگار یعنی این که کارتریج اگرچه توسط سازنده دستگاه تولید نشده، ولی با آن دستگاه کار خواهد کرد. اغلب اوقات این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که سازنده اصلی طرح خود را برای لوازم جانبی به ثبت نرسانده یا تاریخ انقضای ثبت آن به پایان رسیده است. در مورد حق مالکیت عمومی باید گفت که در این حالت سازند‌گان تجهیزات جانبی عمومی اجازه دارند که کارتریج‌های سازگار یا عمومی را با برند جدیدی تولید کنند. به عنوان چند مثال می‌توان به بسیاری از ریبون‌های (جوهر) پرینترهای سوزنی و یا بسیاری از کارتریج‌های جوهرافشان اپسون و کانن اشاره کرد. در بازار به شدت رقابتی و همیشه در حال تغییر ما، شرکت‌هایی هم هستند که کارتریج‌های بازتولید را با برچسب «سازگار» عرضه می‌کنند. البته نه به صورت کلی ولی به عنوان یک راهنما می‌توان فهرستی از کارتریج‌های سازگار یا عمومی را به این صورت معرفی کرد: تونر دستگاه کپی، ریبون‌های پرینتر، ریبون‌ها و فیلم فکس، کارتریج‌های جوهرافشان اپسون و کانن.

 

کارتریج‌های بازتولید، بازیافتی و دوباره پر شده

REMANUFACTURED, RECYCLED and REFILLED TONER CARTRIDGES

 

کارتریج بازتولید

Remanufactured Cartridges

وقتی سخن از کارتریج بازتولید می‌آید، پاسخ شفافی نمی‌توان به آن داد. شرکت‌ها در سراسر دنیا روندها و استانداردهای مختلفی را برای محصولات بازتولید دارند. برای روشن شدن بهتر باید اصطلاحات و واژگان مربوطه معرفی شوند. باید گفت شرکت‌ها در سراسر دنیا روندها و استانداردهای مختلفی را برای محصولات بازتولید دارند.

اما کارتریج بازتولید خوب، نوعی از کارتریج لیزری است که دارای شرایط زیر است:

کاملاً از هم باز شده است. تمام قطعات بررسی شده، جدا شده و تمیز شده‌اند. درام جدید نصب شده است. پره جاروب جدید نصب شده است. غلطک مغناطیسی جدید نصب شده است. مخزن تونر با پودر تونر جدید و خواص اصلی پر شده است. مخزن تونر با یک نوار بیرون کشنده مهر و موم شده است تا از نشت کارتریج مونتاژ شده و مورد تست قرار گرفته جلوگیری کند. این کارتریج‌ها از ابتدا بازسازی می‌شوند تا همان کیفیت و قابلیت مورد انتظار مشتری را داشته باشند.

کارتریج بازیافتی

Recycled Cartridge

واژه «بازیافت» یک واژه کلی است که لزوماً به فرآیند یا تکنولوژی مورد استفاده یک شرکت برای محصولش ارجاع داده نمی‌شود. روشن است که کارتریج یک کارتریج اصل نو نیست ولی با استفاده مجدد از برخی قطعات و مواد محصولات دست دوم تولید شده است. به بیان دیگر، هر کارتریجی که ازقطعات و مواد بدست آمده از محصولات دست دوم تولید شده باشد، صرف نظر از فرآیند و تکنولوژی تولید می‌تواند بازیافتی نام بگیرد.

کارتریج دوباره پر شده

Refilled Cartridges

در این‌جا از واژه «دوباره پر شده» استفاده شده تا فرآیند نوسازی آن که شامل دسترسی به تونر یا مخزن جوهر کارتریج و پر کردن با مواد جدید است، مورد تأکید قرار گیرد. (منظور از دسترسی گاهی ایجاد یک سوراخ و گاهی هم باز کردن قسمتی از کارتریج است). معمولاً در کنار پر کردن کارتریج، نقایص آن نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و محصول تمیز می‌شود. این کاری است که بسیاری از شرکت‌های کوچک تجاری در محدوده خود انجام می‌دهند. برای این کار در زمان‌های مشخصی اقدام به جمع‌آوری کارتریج‌های خالی می‌کنند که باعث می‌شود فرآیند بازتولید برای این شرکت‌ها ساده‌تر شده و توان ارائه محصول با قیمت پایین‌تر را در رقابت با سایر شرکت‌ها داشته باشند.

الآن، ممکن است از خود بپرسید که: «خُب، چه اشکالی دارد؟». باید گفت که داخل یک کارتریج به غیر از تونر قطعات بسیار دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، یک غلطک مغناطیسی وجود دارد که پودر تونر را جمع و توزیع می‌کند؛ قطعه هادی نور یا درام که تصویر را به روی کاغذ منتقل می‌کند؛ پره جاروبی که پودر تونر اضافی را از روی درام پاک می‌کند؛ و بسیاری از چرخدنده‌ها و قطعاتی که ممکن تحت ساییدگی و یا پارگی قرار بگیرند. برای کارکرد دوباره کارتریج، این روش خیلی ارزان است ولی کیفیت و قابلیت اطمینان آن محل تردید است. بسیاری از قطعات در یک کارتریج، این قابلیت را دارند که که مدت زمان بسیار بیشتری از مدت زمان کارکرد تونر اصل مورد استفاده قرار گیرند ولی بازهم تضمینی برای کارکرد آن برای دو تونر وجود ندارد. بسیاری از مردم که از( کارتریج طرح) استفاده کرده‌ و اعتماد خود را به این کارتریج‌ها از دست داده‌اند، از همین (کارتریج‌های دوباره پر شده)استفاده کرده‌اند بدون این که اطلاعات کاملی از موارد گفته شده در قبل داشته باشند. بنابر این، وقتی که قیمت یک محصول در مقایسه با دیگر کارتریج‌های سازگار و بازتولید بسیار پایین است، باید به این موضوع توجه کرد و از خود پرسید که آیا این دو محصول یکی است؟

 

 

 

  انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 54

دیدگاه های کاربران (0)



ما بر این باوریم کیفیت خدمات و محصولات مهمترین فاکتور رضایت مشتریانمان است.